En stjärna har tänts på himlen

Min älskade Jazz somnade in den 7 oktober 2014. Hans kropp orkade inte mer och han ville inte va med längre. Han har varit en otrolig hund. Snäll, omtänksam, klok, glad, lycklig, busig, skällig, aktiv, överaktiv, skitjobbig, tålig och alldeles alldeles underbar ❤
 
Han blev 6 år och 8 månader. Under denna tiden har han bland annat fått uppleva två små fina mänskliga varelser komma till livet. Han har vaktat, pussat, busat, varit klätterställning och allt möjligt - med glädje. Som om de var hans egna ❤
 
Han fick även sällskap av en schnauzervalp under sina sista 5 månader i livet. Tålamodsprövande och jättejobbigt, men tog på sig uppgiften som storebror med bravur. 
 
De som följt bloggen vet att Jazz var sjuk i stort sett  hela livet. Men, han medicinerades för detta. I maj 2013 fick Jazz en stor hjärtinfarkt under en kollaps, s.k.addissonkris. Han repade sig snabbt och fick medicin för att stärka hjärtat. Dessvärre fick vi höja kortisonet. Baksidan på detta har varit att kroppen inte kunnat bygga muskler, producera ledvätska (bryter då ner ledbrosk) eller stå emot infektioner.
Efter ännu en kollaps (pga addissonkris) för ca 1 månad sedan förstod vi att hans glittrande ögon och glädjen att få vara med på jorden snart skulle avta. Och så blev det. Det gick snabbt...  
 
Trots att jag trott att jag har förberett mig sen han var valp, hade jag inte gjort det. Man kan inte förbereda sig för sorg. För saknaden är enorm ❤
 
Jazz var mitt allt!!
Han blev hela familjens allt!! 
Han fattas oss ❤❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0