Skönt med termobrallor...

... när det är massa minusgrader ute! Brrrr, va kallt det är!

Har ju köpt nya bralls efter jul men de var tyvärr inte på rea. Men det gör inget! Det bästa köpet på länge. Funderade på de andra gamla jag hade när första köldknäppen kom. De är röda och var ganska snygga men sitter inte så snyggt längre. Höga i midjan och ganska slitna men passar gör de fortfarande. Men så höll de inte värmen så bra längre och då kom jag på att dessa röda termobrallor köptes in när jag började plugga i Gamleby - för 16 år sen. Inte konstigt att de inte gjorde nytta längre *hihi*. Väl använda varje vinter!

De nya är perfekta. Jättevarma och fantastiskt sköna. Fick ett till ylleunderställ av föräldrarna i julklapp och det är så jäkla bra. Tunnt men varmt. Nu är det bara varma och smidiga vantar som saknas. Har inte hittat några som är riktigt bra än... Antingen är de för tunna, lite för kalla men jättesköna och smidiga. Eller så är de tjocka, varma men omöjliga att hålla ett koppel med.

Jazz skulle också behövt en hel termooverall idag. Det är ju ganska kallt för honom att springa där ute i -11 grader utan päls. Nu har han ett Hurtta-täcke men rumpan och benen blir ju kalla. Det är ju inte så att jag ber honom sitta ner för ofta. Ja här inne är det inte heller så himla varmt. Stugan ska ju vara isolerad - vad det nu menas med det??? Här är små elelement som brinner på för fullt och en värdelös öppen spis där spjället trillat ner så det inte går att elda i den. Där sätter vi för en frigolitskiva varje vinter så att värmen inte bara försvinner rakt upp. Och på sommaren blir det "naturlig ventilation". Varmaste rummet är mitt sovrum för det är litet och luften står liksom stilla jämfört med resten av huset där det är öppen planlösning liksom. I sovrummet har jag just nu 16,3 grader och det går inte att få varmare... *suck*. Nu sitter jag i underställ, dubbla raggsockar, ulltofflor, jättetjock fleecetröja och varma mjukisbyxor. Jag svettas inte direkt utan ska nu krypa ner under yllefilten i soffan med Jazz och en stor kopp varmt te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0