Long time no see...

...eller så längesen är det ju inte. Men, i alla fall känns det som evigheter sen jag hade något vettigt att skriva om. Har väl inget vettigt nu heller, men kände att jag nog får skriva några rader i alla fall.

Jazz prover var ingen höjdare förra veckan. Så ingen sänkning av kortisonet, tyvärr! Sen vet jag inte riktigt hur vi ska göra... eller hur veterinären tänker göra =) ... för natrium ligger i topp på högsta värdet (vilket inte är så bra) och kalium är också ganska högt (vilket inte heller är så bra för hjärtat). Kvoten mellan dom är dock okej och ligger på 31. Men, ökar man Florinef som ska styra salterna för njurarna och hjärtats skull, så sjunker kalium men natrium bibehålls eller kanske till och med ökar... *hmmm*. Kisseriet hade kanske blivit bättre för han dricker och kissar massor fortfarande, vilket kanske i och för sig beror på stort kortisonintag och att ämnesomsättningen i kroppen har ökat... Svårt det där! Fick lite panik i veckan för att han drack enorma mängder vatten och kissade superlänge och jätteofta. Fick åka iväg och kolla urinen så att han inte fått diabetes! =) Ingen diabetes där inte!!! Skönt som bara den. Inga bakterier heller i urinen vilket också var jätteskönt. Är dock lite orolig för njurarna, men han har fantastisk aptit vilket inte alls stämmer med njursvikt och har inte heller dålig andedräkt som min katt fick när hennes njurar brakade. Så något är det som inte stämmer riktigt. Vi ska kolla upp det där närmre nu när vi ska på veckans veterinärbesök med tillhörande provtagning.

Annars mår han ganska bra trots omständigheterna! Han har blivit så lugn och fin och vi kan numera ta blodprov utan lugnande! Han lägger sig själv på rygg när han får på "gummiremmen och klämman runt armen" och sen kliar jag honom på magen när veterinären tar blod. Så himla duktig mitt lilla hjärta! Många tycker väl att detta är helt normalt att göra och att ge lugnande är onormalt... men då har man inte träffat Jazz =) eller kanske aldrig träffat en livlig riesenschnauzer *hihi*. Hans hud har också ökat i temperatur. Den var iskall förut på de kala fläckarna (snart hela kroppen) och det tyder ju på att det börjar hända lite där också. Ingen ny päls syns än. Kollade med förstoringsglas igår efter spår av små fjun... men inte. Håren som finns kvar på kroppen sitter dock fast bättre och trillar inte av lika lätt längre. (Hårens innersta del är nästan helt genomskinlig, så himla tunn och skör). Det är ju faktiskt ganska positivt! Såren läker ganska sakta men säkert. Bra mirakelkräm den där jag fick av mor =) Magen lever sitt eget lilla liv. Ibland är den bra och ibland totalt kass. Men det hör väl till alla mediciner och så också... Jag gör vad jag kan för att den ska hållas i bra form. Snäll mat och ganska mycket motion. Har provat utan fibrer och med extra fibrer som Fibrex och Pofiber, men det blev värre. Så nu får han fiberhusk i maten och det fungerar riktigt bra tycker jag.  

Jag har tyvärr avbokat platsen på kursen vi skulle gå. Känns inte som någon bra idé att träna när han inte är i balans än. Vill inte att han ska uppleva kurser och hundträffar som något otäckt... Vi får vänta tills allt är bra och vi får köra vår träning på egen hand så länge. Själv har jag bihåleinflammation och går på penicillin. Det har varit jättehemskt men nu börjar tabletterna göra susen och jag är ganska pigg igen =)

Nya prover ska tas på onsdag och T4 ska tas igen nästa vecka. Då är det 5 veckor sedan han började med Levaxin och 3 veckor efter senaste dosökningen. Ska bli intressant att se vad han ligger på nu! 

Kommentarer
Postat av: tina.

Krya på er!

2009-03-31 @ 08:07:55
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Lina H

Ojojoj, vilken långdragen historia det har blivit! Hoppas att ni reder ut hur ni ska komma tillrätta med allt. Krya på dej från bihåleinflammationen också. Attans otur! Kram Lina

2009-03-31 @ 13:06:46
Postat av: Malin

Känns mycket bättre idag i mina bihålor! Håller på att släppa nu... Jätteskönt. Tack för era "krya-på-er" hälsningar <3

Ja, det har varit ganska långdraget, tyvärr. MEN IDAG (!!!) hittade jag och mor några få NYA hår på väg. De är kanske ½-1 mm långa och syns knappt, utan gör mest att huden börjar se lite grå ut =) ÖVERLYCKLIG är jag =) och Jazz blir det med så småningom eftersom han förhoppningsvis slipper kräm med solskyddsfaktor i till sommaren *fniss

2009-03-31 @ 14:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0