Ett år med Jazz

Då har det gått ett år sen jag hämtade mitt svarta monster hos uppfödaren. Då var han ganska liten, hårig och otroligt söt med sina små svarta pliriga ögon och sin lilla svarta näsa - som en stor knapp. Han satt gärna i mitt knä och det gör han fortfarande när han får tillfälle. Trots ett tufft första-hunds-ägar-år med massa sjukdomar, mediciner, veterinärbesök, ett antal foderbyten, hud/mag/tarmproblem, överslagshandlingar, mental blockering, koncentrationssvårigheter, hårda bett, hemska blåmärken, trasiga kläder och annat otrevligt så har ändå första året som ägare till Jazz varit lärorikt och helt fantastik!

Han sprider enorm glädje, charmar alla (trots att han nästan är helt pälslös), är stabil (jättebra med osäkra hundar), trevlig, snäll, lockar till lek, nyfiken på livet, lycklig, lite otålig, arbetsglad och tror faktiskt att han skulle kunna jobba som "behandlingshund" efter "Daddy" i Cesar Millans program =) Han är en vilding (som en riesen ska va!) och allt ska hända "med det bums" utan någon som helst fördröjning. Han älskar att få massage, klapp och kel, busa, springa, dragkamp, att leta upp saker (jätteladdad), spåra (står och hoppar 4-fota när jag tar fram spårselen) och jaga (vilket han gör utan tillåtelse när matte inte hinner före!), märgben, popcorn, riskakor och mat i de flesta former =)

Jag hoppas att vi nu med balanserade blodvärden, rätt foder, mycket motion och aktiviteter och så lite medicin som möjligt, ska kunna få flera fantastiska år tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Tina

Det hoppas verkligen jag med!

2009-04-29 @ 06:47:20
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0