Kära underbara vänner...

... gamla som nya  =)

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag aldrig hör av mig - på något sätt, förutom här!!! Var tiden blir av har jag ingen aning om. Eller JO det vet jag. Den lägger jag på Jazz... *fniss*  Jag tänker på er alla varje dag och undrar hur ni har det runt om i vårt avlånga land. Vilka kurser ni läser, hur det går med alla x-jobb eller ni med "vanligt jobb" - hur har ni det där ute... ? Hur jag har det vet ni ju alla med tanke på den här lilla bloggen - men hur jag mår? Tja, det vet jag knappt själv... finns inte riktigt tid att känna efter. Tur är väl antagligen det!

Saknar Malmö grymt jättemycket och mitt stressiga men trygga liv med 4H, min älskade Misen (som lämnade mig alldeles för tidigt) och med de vänner jag hade i storsta'n. Saknar faktiskt Uppsala också! Allt kaffedrickande (förutom när man då "gör en Malin" med Syltans take-away-pappersmuggar-med-värdelöst-plastlock-med-hål-i), te och kladdkakeätande, partys, middagar, restaurangbesök, "kompis-shopping" på ICA i Gottsunda och Gränby Centrum och alla 14:is-tv-programmen som var riktigt trevliga och pratiga kvällar hemma i någons soffa!

Nu är det så att när jag väl kommer hem på kvällen, efter att ha jobbat hela dagen med allt möjligt och viktigt, är det minst 1 timmes kvällsrunda i skogen med kombinerad lydnadsträning som gäller. Sen ska det lagas mat till mig och fixas mat till lilla svarta monstret. När vi (oftast bara Jazz - jag får så snällt vänta med att äta) är mätta och belåtna tar jag bilen och kör iväg en sväng och Jazz är "hemma och passar huset". Japp, har äntligen kommit till skott med ensamträningen. Än så länge är jag bara borta 30 minuter ungefär, men tiden ska ökas varje vecka nu. Både Jazz och jag måste få lite distans och komma ifrån varandra lite. Det är ganska jobbigt att ha en svart nalle hängande efter sig hela tiden och det är nog ganska jobbigt för honom också att aldrig kunna släppa taget. Det har blivit lite silvertejps-effekt av det hela!!!

I vilket fall så när jag kommer hem igen - fått mat i magen - busat lite med Jazz - "nattat honom" - så är jag så slut att jag nästan svimmar på soffan. Fast då är det lika bra att gå och lägga sig ordentligt - för man ska ju upp tidigt igen nästa dag, för att hinna med en rejäl morgonpromenad, lite lek och alla andra bestyr... innan det är dags att åka till jobbet igen *suck* Förstår nu - på riktigt - hur alla småbarnsföräldrar har det!! Vet inte om det direkt lockar... detta räcker liksom... just nu i alla fall. Kan bero på det eviga singellivet =)

Så, det kanske kan finnas tid till lite telefonsamtal under ensamträningen när jag är iväg. Problemet är bara att man ska ju inte prata i telefon när man kör bil (mååååånga rådjur och älgar här nere) och så blir det så himla dyrt. Hmmm... Ni får ha tålamod med mig.

Jag har inte glömt er - jag hinner bara inte riktigt med...

Kommentarer
Postat av: Catja

Vi saknar ju dig med fattar la du!! Tusen kramar så hörs vi snart... :) Kräftskivan, vart tog den vägen förresten?? hihihi

2008-09-08 @ 12:34:14
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, va skönt att höra =)



Ibland när man sitter här ensam med Jazz mitt ute i svarta skogen, så hinner man sakna alla och allt det där man gjorde förr... som liksom inte går att göra längre. Spontana päron-likör-kvällar med Metallica i bakgrunden, Flurran eller varför inte att dansa på kåren sena natten - eller tidiga morgon - till "DJ Gnistan's musik"!



Sen vill jag ju inte byta ut Jazz för det. Absolut inte! Men det förändrar livet, det där att skaffa hund.



Och kräftskivan ja... hmmm... har ju börjat kladda på en inbjudan - och längre kom jag inte. Nu ska jag ju sätta igång med mitt x-jobb också så jag får se när jag pillar ihop mitt schema och hur upplägget ser ut. Kanske finns en helg som passar för skogs-party i höst!?!



Annars kanske en tur till Uppsala till Gåsen i november?? Eller kanske svänga runt de lurviga på Flurran är kanske bättre?? Det hade faktiskt varit ganska kul, tycker jag =)



Kram kram

2008-09-09 @ 09:41:34
Postat av: Catja

Ja, att vi måste ses är ingen tvekan. Sen om det blir på Flurran, vid skåne-havet eller på månen spelar ju mindre roll. Jag har lovat Petra att gå på lucia-balen i december i vilket fall. Men det är nog lite länge tills dess förstås. hehe

2008-09-09 @ 17:38:48
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Malin

Aha, du ska på luciabalen du =) Är ni klara båda två då? (suck) Ja, för min del blir det balen i maj som gäller. Hoppas jag inte "blir själv" där då??? För då går jag inte... inget kul liksom då...



Tycker klart att vi ska träffas! Alla - många!!! Men får se hur det ser ut framöver. Har förstått nu att jag får det lite svårt att komma iväg till Gåsen i november för då är det fullt upp med mina kliniska genomgångar, filmningar och ridprov på Bollerup.



Så, det får bli helgen innan kanske? Antingen fest här i mörka skogen eller utgång i Uppsala kanske?! Vi får se hur det blir... Måste ju ha passning till mitt svarta monster också om jag åker iväg =)



Ha en trevlig helg! Kram kram

2008-09-12 @ 12:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0