Spännande helg!!!

Ja, jag har då fått lite klagomål på mina "uppsatser" jag skriver här och att jag i stället ska skriva lite oftare... Men, ni som känner mig kanske kan räkna ut att jag har svårt att korta ner saker - med tanke på hur mycket jag pratar =) Ska dock göra ett försök så vi får väl se hur det går! Tycker själv det är roligare att läsa när det blir som en berättelse i stället för lite stolpar... (- är ju ganska dramatisk och berättande i mig själv med mitt kroppsspråk och viftande armar och händer, som inte kommer med här utan får liksom komma fram i era egna bilder när ni läser) Vet inte vad ni andra säger och tycket där ute?

I vilket fall ska det bli en spännande helg!!!

Imorgon ska jag och systern åka till Nybrostrand för en 1-dagars kurs hos en tränare (det är egentligen en 2-gångers men jag var i Värmamo förra lördagen), för att se om det finns någon hjälp att få mot Jazz hoppande och bitande...  Får se om hon har några bra knep - för jag har testat det mesta i detta laget. Skulle vara skönt om jag någon gång kunde ta med honom bort eller bjuda hem folk utan att skämmas för hans dåliga uppförande. Han är ju så himla underbar och väluppfostrad annars om jag själv får skryta lite... =) (Kanske då lite med fars och Kimber's husses hjälp)

På söndag ska jag, mor och far åka på valpträff! Den är öppen för alla kullarna Kennel Riesenspass haft och det ska vara fantastiskt kul att se så många riesen på en och samma gång. Då får jag ju också bekräftat om de är så som alla säger jag träffat - helt enkelt precis som Jazz är, alltså helt normal för rasen - eller om det är jag som inte varit "tuff tillräckligt" i min uppfostran... Hmmmm... Far ville ju såklart också med nu när han "blivit morfar"... Tycker det är jättekul att han engagerar sig så mycket nu och mor har då inget val än att följa med även om hon kanske hellre hade varit i trädgården hela dagen och höstarbetat lite! Men, jag hoppas att hon också ser fram emot det - för vår skull i alla fall.  

Så, jag återkommer förhoppningsvis med bilder och "berättelser" efter helgen! 
Önskar er alla en trevlig helg där ute i höstmörkret!!

Kommentarer
Postat av: Lina H

Hej Malin! Va kul att hitta på så mycket med voffen. Jag gillar dina uppsatser, man riktigt ser hur du gestikulerar mellan orden, haha! Och allting läses såklart på grannt klingande skånska :) Hoppas allt är bra! kram lina

2008-11-01 @ 13:55:49
Postat av: Linn

Hej! Vad roligt att hitta ytterligare en blogg med en hund från Riesenspass :) Jag har själv ett svart litet monster, Riesenspass Loke, född i Maj i år. Kunde tyvärr inte åka ner på valpträffen denna gång, hoppas ni hade trevligt!

/Linn

2008-11-04 @ 11:04:21
URL: http://lokeriesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0