Dålig fotograf =(

Eller dålig och dålig... Kommer aldrig ihåg att fota fast jag alltid har kameran i väskan! Men lite bilder blev det på träningen i Nybro bara för att jag hade min kära syster med mig. Så det är hon som lyckats med att få oss att fastna! När jag skickade iväg henne till bilen för att hämta kameran, kunde ju Jazz såklart inte göra något annat än att ha ögonen på henne hela tiden och skällde såklart oavbrutet. Ganska jobbigt när Jenny försökte prata och förklara vad vi skulle göra. 
- Försvinner hon nu? Vad ska hon göra? Varför ska hon inte vara här hos oss? Men... Vadå? Kommer hon igen, eller? Va? HALLLÅÅÅÅ!!!!


Han var ju då lika vild som vanligt och fick sig lite uppläxning av "vår fröken". Hjälpte lite faktiskt och jag väntar på ett nytt halsband som är lite tunnare så att jag kan korrigera snabbare och tydligare. Det han har nu är för grovt och blir bara ett motstånd han kämpar emot... lite jobbigt faktiskt! Och jag fick reda på att jag kör lite bergochdalbana med Jazz som han lärt sig och glatt åker med på och att jag höjer rösten (alltså INTE behåller lugnet men det kan ju alla räkna ut att jag har svårt för med mitt hemska och hetsiga humör). Fick även frågan om jag inte funderat på att gå kurs tidigare. HA, det har jag ju =) men som jag skrivit tidigare så var vi inte mogna för det då. Jazz med sin fruktansvärt onda och okontrollerade mage och otåliga jag som bara blev frustrerad över att han aldrig kunde lugna ner sig... Inte det bästa läget att träna i direkt!! Men han kan många saker ändå, när han väl lugnat ner sig... som att gå fint, sitta kvar och ligga kvar... så lite har gått in ändå! 

Här får jag vara visningsexempel! Bara för att jag är så HIMLA BRA! Eller? Hur var det nu?  Jag kan om jag vill! Duktig kille =)  Åh, SITTA! Jag vill ju hälsa och leka. Jag får ALDRIG hälsa och leka...  Den här banan gillade Jazz när vi var på valpträff!

Tyvärr så blev det inte några direkta bilder från valpträffen mer än ett på avstånd över en del av planen. Jo på min far när han håller Jazz, men han vill nog helst inte vara med här på bild =) Tråkigt att det inte blev lite uppdelat där på plats med de olika kullarna. Nu fick man mingla själv bland alla 15-20 riesen som var där och gissa och fråga sig fram lite. Ganska oorganiserat även om det var roligt att träffa alla. Hade varit kul med ett gruppfoto kan jag ju tycka!! Men, har man jobbat som fritidsledare i många år och haft med virriga barn och ungdomar att göra blir man nog lite av en ordningsman...

Jag hade ju såklart fullt upp med att hålla Jazz så jag glömde bort att ge kameran till min mor - trots att jag hade den i fickan. Fick lite tips på nervarvning (av ett jättetrevligt par som har en tikvalp från L-kullen) när han blir sådär hetsig. Precis som Tina skrev till mig i en kommentar för ett tag sen - att försöka hålla om honom tills han blir lugn. Så jag ska försöka med det - utan blåtiror och rivmärken i ansiktet - nästa gång han blir sådär heltokigt överlyckligt blockerad =) Efter 1½ timme var han så lugn att vi kunde vi börja utforska stället - och då var liksom alla andra klara *fniss*. Det blir nog lite agilityträning när han är färdigväxt, för han tycker det är urroligt att gå på vippbrädan, krypa i tunnlar, hoppa hinder och springa slalom!

Ja, och Jazz har ju varit hos veterinären igen... *suck*. Upptäckte i helgen att han tvättade tassen extra mycket. Jättesvullen och röd vid klofästet men inte trampdynan. Ett sår (antagligen fastnat och skrapat upp) men en liten infektion! Så, nu får han då penicillin IGEN... i 10 dagar!

Har också hunnit ta lite bilder på morgonrundan idag. Vi brukar inte gå i skogen på morgonen annars, men det blåser som 17 idag (det gör det ju ALDRIG i Skåne). Vi har nästan aldrig heller sällskap mer än på kvällsrundan, vilket var ganska skönt så att Jazz kunde springa av sig ordentligt!  
  Jazz och bästisen Kimber =)  Det är härligt att få springa i skogen!  Jag kan sitta såhär fint när matte vill fota och vi är i skogen på promenad!

Jag har också några andra bilder på honom när han hjälper mor med diskmaskinen och när han busar lite hemma!

Tror du verkligen att diskmaskinen gör ett bra jobb? Hmmm jag hjälper nog till lite först för säkerhets skull...  Vattenkannan är fortfarande BÄSTA lekisen...  ... och nu ser den ut såhär. Visst är jag duktig??  Ja, och när jag inte kommer in när matte fryser och vill stänga dörren, får jag snällt vänta ute helt själv i min ensamhet. Det där handtaget... hur får jag upp det härifrån? Det ser inte alls ut som de andra så jag kan öppna själv!

Japp det var allt för idag! Jag återkommer när jag har mer att berätta. Kanske när jag får till torsdagsträffarna med mina "nya hundkursare" så att vi kan träna på att vara "anti-sociala" inför vårens kursstart... eftersom det inte går någon kurs nu i höst får vi ju ta tag i det själv ;-) Hade inte alls varit fel! //Tjing-pling


Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

Så stor han har blivit=) Jag läste din kommentar på Annikas blogg.. Det slog mig plötsligt att jag saknar dig väldigt mycket på 4H.. Vi ska ha övernattning idag på gården som Emelie och Denniz Steén ska hålla i.. Kul att jag kan vara deltagare någon gång.. Hihi.. Ha en god jul om vi inte hörs innan.. Pussa Jazz.. Kram på dig, Malin..

2008-12-19 @ 10:54:11
URL: http://mian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0