Veterinärbesök!

Jaha, då har "valp-sjukdomarna" anlänt...

Förra måndagen (för en vecka sen) åkte vi till veterinären för att en halsmandel på vänster sida växt över helgen och blivit stor som en pingisboll. Vänster öga såg också lite märkligt ut, som om han fått en vagel i en ögonfranshårsäck... eller så. När man inte bott i den här hörnan av Skåne förr - på riktigt - vet man inte heller vilken veterinär man ska åka till. Jag gjorde ju då en miss och åkte till fel veterinär!! Han sa att det var halsfluss och det som var som en pingisboll var en svullen lymfkörtel. Ögat ville han inte ens titta på när vi kom dit, för han kunde inget om ögonsjukdomar helt plötsligt. Hmmm... 

Han sa också att jag hade dålig pli på min hund och att jag skulle sätta bättre gränser för honom. För enligt honom fick min lille Jazz göra som han ville. Då ifrågasatte jag lite om han verkligen visste att det var en valp på 14 veckor????? Hur kan man som veterinär bedöma en djurägares gränssättningar på 2 minuter? Det undrar ju jag!!! Har faktiskt väldigt bra pli på min hund - förutom när han sticker över till Kimber och hans familj... :S. Dit åker jag INTE fler gånger i alla fall!!!

I vilket fall fick han penicillin mot halsflussen. Det har ju då inte hjälpt på en vecka, utan det har blivit värre. Nu har han en pingisboll på höger sida också och ögonen är svullna, röda och kladdiga. STACKARS JAZZ! Ätit medicin till ingen nytta. Nu har jag fått tid hos en annan veterinär och ska dit imorgon (tisdag). Det är en bit att köra, men jag slipper ta mig hela vägen till Malmö för att komma till en riktig klinik. Så, jag får väl se vad utlåtandet blir där?! Och om jag godkänner den veterinären =). Är ju rättså petig - speciellt efter "misstagen" som gjordes i Uppsala med min älskade katt Misen...

Enda hunden Jazz träffat i veckan nu är Kimber - för att inte smitta ner hela Strandbadens hundar. Att inte få träffa favoriten alls på en vecka gick ju bara inte. Utan staket runt tomten har det varit omöjligt att sära dom åt! Jazz är en fin och mycket trevlig hund. Jag är stolt över att vara ägare till denna underbara varelse. Tyvärr får han stanna hemma med systern min ikväll på första träningsdagen. Jag får helt enkelt åka dit själv för att inte missa massor med viktig information!

Skönt att kunna sträcka ut ordentligt när man sover =)  Det är hit upp jag smiter...  Det är svårt att hålla sig kvar på puffen Matte köpte i Tunisien...   Hmmm, man skulle varit katt. Det hade varit lättare att hålla sig kvar då! =)  Jaha, man måste ligga mitt på för att inte trilla av. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Catja

Underbara jycke! Hoppas han blir frisk FORT!

Kramisar från ett somrigt småland

2008-05-28 @ 19:20:46
URL: http://catjalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0