28 april 2008

Äntligen!!!

Dagen började med att jag FAKTISKT kom upp och var klar i tid! Vi hade bestämt att *L* skulle vara här tidigt för att hinna med att äta frukost ihop innan vi körde iväg... Jaha, riktigt så blev det ju inte. Hennes hund ville ju såklart inte kissa så tidigt på morgonen (sover gärna läääänge precis som matte & husse). Så, helt plötsligt hade en hel timme försvunnit. 

Vi hann med vår frukost, men inte den shoppingtur vi planerat in. Det fick bli djuraffären i Ystad istället. Dyrt som bara den men jag fick med mig det viktigaste. Till slut kom vi upp till Jazz uppfödare och där fanns mitt lilla underverk. Jag fick med mig en liten påse innehållande mat, liten filt och information från Royal Canin och alla andra viktiga papper på Jazz.  

Eftersom jag fick *L* att köra, kunde jag ha det lurviga livet i mitt knä och han sov så gott så. Vi stannade i Sjöbo för kissepaus vilket gick jättebra på en liten gräsplätt utanför ICA. Ingen åksjuk hund här inte!!

När vi kom hem fick Jazz först komma in för att dricka lite vatten för det var jättevarmt den dagen. Trots AC i bilen värmde solen upp den svarta pälsen rättså rejält. Efter 5 minuter i sitt nya hem fick han möta grannhunden Kimber som är en jättestor 7-årig dominant schäferhane. Det gick jättebra eftersom husse har fantastiskt kanon-pli på sin hund!

       

Kommentarer
Postat av: Catja

Men åååååå va underbar han e! Lilla vovvsevalpen!
Ringde tre gånger på din födelsedag, men inte f*n va det nån som svara... ;)
Kramis!

2008-05-14 @ 16:58:24
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Malin

Mmmmmm visst är lille vovvsen underbar!!! Fast han bits jättemycket. Tror att det faktiskt är växtvärk för han har blivit jättestor på bara 2 veckor. Jag hade "fullt upp" på min födelsedag, men TACK för att du tänkte på mig =) Kram Kram på dig

2008-05-14 @ 19:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0