Nu har han gjort det igen!

... kissat med benet upplyft =). 2 ggr gjorde han det idag på morgonrundan. Så, det var inte bara en engångsföreteelse härom dagen som jag faktiskt trodde!?

Igår kväll gick jag en lite längre runda med Jazz eftersom min kära mor passat honom hela dagen igår när jag var på möte. Han ville inte gå någonstans med henne, inte leka, inte riktigt äta utan låg bara i hallen och väntade på mig... Men, kvällsrundan blev nog för bra, för han ville inte äta sin kvällsmat och i morse kräkte han upp lite slem. Efter vår minimala morgonrunda åt han bara upp halva frukosten. Men köttbullen med penicillin i slank ner snabbt och lätt =). Och det gör godiset också, vilket han då inte vet är hundmat det också bara en annan sort! *fniss* Det gör inte så mycket för han är ju inte mager direkt (ähm). Inte överviktig heller, men han lider inte av att äta en lite mindre ranson några dagar - om man säger så. Hans kropp är nog rättså slut av infektionen så några långa rundor blir det inte på ett tag och han gör inte av med så mycket energi heller.

Vi har fått (köpt för dyra pengar) ny antenn på skorstenen och digitalbox (!) finns på plats så jag kan se alla mina favoritprogram på 3:an, 5:an, tv4+ och Animalplanet... förutsatt att jag får se något när Jazz inte vill ha all uppmärksamhet. Han skulle såklart se så att allt gick rätt till!!

Eftersom han är en riktig liten filur och ÄLSKAR ALLA människor och djur, finns det liksom inte några tomtgränser i hans värld. Så, för att han inte ska springa över till grannarna hela tiden har jag fått sätta upp staket. Eller, jag hjälpte till och Kimbers husse jobbade mest. Det skulle egentligen bli större men nätet räckte inte så långt som jag ville... Mer är beställt och ska sättas upp så fort det kommer och när tid finns. Nu har han i alla fall en ordentlig yta att vara ute på utan att jag ska behöva kalla på honom hela tiden och säga det tråkiga ordet NEJ eller KOM HIT - NU stup i kvarten. Nu får han beröm och en liten godisbit när han kommer till mig självmant i stället. Förvånad blev han av att det helt plötsligt fanns något ivägen och enligt Jazz ser man bättre in till grannen uppe i solstolen! =)

Hmmm, gör han rätt tror du? Jag undrar om det verkligen ska sitta så... =)  Det var ju märkligt vad konstigt det ser ut. Ser man bättre i denna?  Jajamensan! Här ifrån ser man enda bort till grannen =)  Försöker sova men blixten är lite jobbig. Så här har jag haft det nu ett tag!  Såhär ser nos, mun och haka ut. Nu har jag t.o.m. lite mer utslag än detta... och kliar gör det!!!   Ögonen är jättejobbiga *snyft* Det värsta sitter på insidan av ögonlocken - alltså både uppe och nere

Bilderna är inte så trevliga som ni ser, men det är den verkligheten Jazz lever i just nu och ett tag till framöver. Det kliar, svider, spricker, blöder (blo-ar på skånska), varar och det luktar faktiskt inte så trevligt om honom. Han luktar som en blandning mellan blöt hund och rejält infekterat var. Det ska ju inte valpar göra men jag tyckte faktiskt att han "luktade mycket hund" redan när jag satt med honom i knäet när jag hämtade honom. Så, jag antar att han haft infektionen väääldigt länge. Visst är det tråkigt och väldigt synd om honom? För att han inte ska få fukteksem ovan på allt - fönar jag skägget torrt någon gång om dagen. Riktigt mysigt tycker Jazz =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0