Det finns (kanske) en Gud i alla fall?!?

*Åhhh* äntligen ringde veterinären!!! Jag satt såklart i ett viktigt möte och var tvungen att avbryta en stund när telefonen ringde. Pulsen gick upp som bara den och jag var tvungen att gå ut från rummet om jag skulle börja stortjuta. Men när han sa: - Det är inte tumörer han har!, lättade allt med en gång. Alltså får min Jazz fortsätta leva! ;) Dessvärre har han en infektion som heter duga och det är ju såklart inte bara 1 bakteriesort utan olika. Det är därför det inte går ner helt av den antibiotikan han får nu. 

Han har både G+ och G-, så nu ska han äta klart denna omgången - fram till söndag kväll - som tar G+. Ska på återbesök på måndag förmiddag för att ta stygn på hals och näsa och odentlig genomgång av knutor och utslag. Då ska han få nästa omgång med en annan medicinsort som tar G-... Men då slipper han förhoppningsvis tratten i alla fall =) Det tråkiga med så mycket antibiotika på en sån liten valp är att man slår ju ut all den normala floran också, vilket kan ge problem i framtiden med magen och maten *suck*. Men, det kanske finns nyttiga bakterier att köpa åt hundar också, precis som för oss människor?

Hur han fått detta är helt oklart än och hur länge han haft det är också ett mycket stort ?

Veterinären tror fortfarande på någon sorts medfödd allergi som gjort slemhinnorna sköra och mottagliga för denna enorma bakterieinvasion. Men, det vet vi inte än. Jag har i alla fall plockat bort hans nickel-skålar! Allt rostfritt innehåller mer eller minde nickel - upp till 30% har jag läst. Så det gäller allt blankt material som matskålar, knäppen på halsband, nycklar, bestick, diskbänk, kranar och burar m.m. Några roliga bilder har jag ju inte... men ska lägga upp en bild vid ett senare tillfälle på tratt och utslag så ni kan se. Inte roligt att heta Jazz när det kliar som f*n på alla utslag och tratten sitter ivägen!

TACK till alla som höll tummar och tår - det hjälpte!!!

Kommentarer
Postat av: Ida E

Hej! ååh va skönt att det inte var otäck cancer! Hoppas nu att denna infektion försvinner och att Jazz kan fortsätta charma världen! Kram kram!

2008-06-04 @ 21:38:25
Postat av: Malin

Det hoppas verkligen jag med! Men det tar nog sin lilla tid... Problemet för min del är att det nu är lite svårt att uppfostra honom eftersom jag inte kan ta om nosen och munnen för blåsornas skull, nackskinnet kan jag inte heller riktigt ta i för jag är rädd att det ska spricka vid stygnen och få tag och knipa till ett öra är ju omöjligt med tratten ivägen. Hmmm, inte lätt eftersom ett NEJ inte alltid hjälper denna trotsiga och envisa lilla hund. Men, jag gör så gott jag kan! (hihi) Tur att jag ska börja på lydnadskurs i slutet på juni!!!

2008-06-05 @ 12:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0