GOD FORTSÄTTNING!

Ja, då var julafton över och snart närmar sig ett nytt år med nya äventyr =)
GOD FORTSÄTTNING på julen och GOTT NYTT ÅR för de jag inte träffar eller pratar med innan dess!

Var så orolig för julgranen hos föräldrarna. Jazz är ju ganska glad för att lyfta på benet och skvätta till lite på de flesta träd och buskar, men han uppförde sig exemplariskt! Han var inte ens intresserad av granen och allt pynt. Vi la för säkerhets skull inte några klappar under granen i år förrän det var dags för utdelning. Det var nog tur för snören och kartonger är ju jätteroligt =) Jazz fick någon egen klapp av mig och fick hjälpa till att ta bort papper när jag öppnade mina. JÄTTEDUKTIG!

Han var lugn och fin hela dagen och knappt inget skäll eller hoppande alls. Alla besökare togs emot med ett litet skall och svansviftande, men inget överdrivet "gå-på-ande" som han brukar. Till och med när mor och fars bekanta kom för en kopp glögg och godsaker vid Kalle Anka, la han sig ner och sov 45 minuter. Trots att de aldrig träffats förr!! När vi åt på kvällen så låg han bakom mig och far och försökte inte ens lägga upp näsan mellan oss... FANTASTISKT! Älskade vovve - så stolt din matte blir =) Och jag NJUTER av dessa få lugna stunder *fniss*.

Han går just nu på kortison (igen) som han blir helt "toppad" av. Som om jag ger honom någon slags knark som håller hans arbetsvilja på en fruktansvärt hög nivå utan någon speciell "fade-knapp". Energin tar liksom aldrig slut, han har fått tillbaks sin aptit och det rejält - men samtidigt är han lugnare och säkrare i sig själv. Svårt att förklara på ett bra sätt... Anledningen till kortisonet är då för att dämpa den allergiska reaktion (såklart, suck) han fick för att han inte tålde någon av de antibiotikasorterna han fick för alla infektioner han hade i kroppen. Samt att han då har aktiva hårsäckskvalster (Demodex) igen... på grund av allergin. Satte antagligen igång redan när han fick penicillin i november för den infekterade tån. Som han då inte heller tålde, penicillinet alltså! Kvalsternas framfart stoppades förhoppningsvis i tid innan värsta infektionen fått fäste i hans hud. Ser ut att gå tillbaka nu och ska till veterinären igen den 29.

Jag funderar också väldigt starkt på att anmäla mig till SBLO´s påskläger där jag och Jazz kan lära oss massa nya saker och bara ha skitkul. Spår, sök eller apport ska man välja bland. Tror att spår är Jazz grej liksom - det är ju ganska svårt att få honom att låta bli att spåra! Problemet är bara boendet... hur ska jag kunna ha Jazz i husvagn eller på vandrarhem? Han är ju inte ens ensamtränad ordentligt! Hmmm kanske dags att ha det som nyårslöfte!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0