Torka!

På många olika sätt =) Midsommar har ju passerat förbi - IGEN - med allt vad det innebär. Men främst menar jag ju torkan här på bloggen då... Har ganska fullt upp och ändå händer det inte mycket?!? I alla fall inte på fritiden. Men så kan det ju bli och det mesta i livet går i perioder.

Sitter och kämpar med mitt examensarbete några timmar varje dag. Kan inte sitta så långa stunder åt gången för alla dessa siffror och EXCEL i sig gör en helsnurrig och får ont i huvudet och axlarna av allt datajobb. Jag hade ju knappt data på schemat i skolan så jag är ju inte direkt någon klippa på de olika funktionerna man kan använda sig av. Men man lär sig under tiden och det går ju framåt i alla fall. Ska bli MYCKET intressant när jag kört statistik på allt och fått fram något bra resultat. Gör en studie om hästmassagens effekter för de som inte vet... Och självklart hoppas jag att man kan få ut något positivt genom massagen. Men nu har jag gjort studien på friska hästar så jag får väl se!

I vilket fall så är Jazz binjurar helt stabila nu =) men T4 värdena är inte helt uppe i rätt nivå än *suck* men ska ta nya prover igen om 2 veckor. Så förhoppningsvis är allt bra då. Pälsen väntar jag på fortfarande... men små tussar har börjat dyka upp! Han är lycklig och matglad vilket är skönt tycker jag. Han har fortfarande svårt att koncentrera sig längre stunder och blir snabbt trött så någon direkt träning blir det inte mer än lite uppletande, vardagslydnad, trix och agility i trädgården!

Annat som hänt sista tiden är att jag har kört på ett rådjur! Det dog direkt som tur var men kvaddade bilen. Det tråkiga var att den inte var min egen hemska slitna bil, utan föräldrarnas... Ja ja, sån't händer ju tyvärr när man är ute och kör tidigt på morgonen här ute "på landet". Jägaren kom snabbt som blixten, så förhoppningsvis kunde han fylla frysen med lite kött. Vet inte än om bilen är lagningsbar eller om det blir någon ersättningsbil. Vi får väl se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0