USA-test

På måndag bär det iväg till veterinären igen för sista Ivomec-sprutan. Då ska han också ta blodprov som ska skickas till USA för analys av vilka foderkomponenter han inte tål... Vet inte hur lång tid det tar innan jag får veta, men sen behöver jag inte prova mig fram längre. Skönt!!

Ja, det är ju då oxhud i de tuggrullar och tuggknutor han haft och inte gris som jag trodde. För han tål gris *ler*. Nu har han fått testa grisöron, halv gristass och liten tuggrulle av grishud. Det verkar fungera bra och han är bra i magen, svullnar inte upp och kliar sig inte om munnen. Han har också blivit lite lugnare eftersom han har annat att tugga på än mina händer, armar, sidfläsk och kläder!!

Har också förstått nu när jag läst överallt på alla hundsidor som finns på internet, att han är en mycket lättstressad hund. Jag är ju inte den lugnaste alltid heller och det i kombination med att han är valp, inte fått tugga, tappar tänder, kliar och gör ont överallt, kortison och att han är riesenschnauzer gör nog sitt *fniss*. Så, nu blir det mycket mer tuggben (av GRIIIIS), spår och lydnad som gäller och inte så mycket av att jaga leksaker och kampa. Jag ska fortsätta med mina ordentliga promenader eftersom det inte gör mig något att han får bra kondition. Det får ju jag med! Har gått ner 7 kg på 9 veckor!! Gömmer vegetariskt godis i barken på tallarna så han får använda hjärnan lite också och inte bara kroppen...

Böcker kommer snart med posten om att akrivera sin hund och hundens första år. Tycker att jag vet och kan för lite om det så det blir nog jättebra. Var på första träffen på lydnadskursen i onsdags. Det gick väl sådär... Jazz var yngst och fattade inte varför man skulle vara kopplad och inte fick leka med alla hundarna, när det till och med var en sån stor plan att springa på också ;(  Men, det kommer nog snart det med. Han är jätteduktig hemma i alla fall när bara vi två tränar =)

Kommentarer
Postat av: Mirja

Skönt att det börjar ordna till sig! Kul att läsa att en agronom skriver " halv gristass" smile

Hoppas ni har en bra sommar!

2008-06-30 @ 12:20:58
URL: http://ganjosadiva.spaces.live.com/
Postat av: Malin

Hmmm Mirja... vad heter det då? ler Här i södern kallar vi det "grisa-tass" men jag som agronom vet ju att det faktiskt är klövar de har =)

Jag hoppas att du och din lilla plutt - som antagligen inte är så liten längre - också får en underbar sommar! Kram på dig!!!

2008-06-30 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0