Vadslagning!

Det är bara att inse! Jag kommer inte fixa att uppdatera bloggen varje dag. Det finns inte tid till det helt enkelt. Men jag skriver så ofta jag kan =) Då har jag redan brutit mitt första nyårslöfte...

Jag var hos veterinären igår med Jazz för provtagning och anabolaspruta. Har inte fått svar än på T4-nivån men veterinären tyckte att hela han såg helt annorlunda ut denna gången. Som en hund! Både kroppen, stilen, sättet - ja hela Jazz. Han såg också att han fått mycket mer päls och att han snart måste raka honom för att kunna ta blodprov *hmm*. Lämnade också ett färskt *ler* avföringsprov för att se om det är något där som kan förklara den halvkassa magen. Alltså inte så färskt att han gjorde på sig inne på kliniken utan han gjorde det efter undersökningen, utomhus! Han hade också gått ner mer i vikt. Men jag tycker det går lite väl fort. Nu var han nere på 36,5 vilket innebär viktnergång på 1½ kg på 3 veckor. Så nu har jag lagt till lite extra mat och det tackade han för, matvraket mitt.

Mitt andra nyårslöfte innebär en liten vadslagning som gjordes nyårsaftom direkt efter 12-slaget. Jag var ute och kissade mr Jazzman och när jag kom in hade vågen helt plötsligt hamnat i köket! Vägning på gång och det pratades om SPA och påsk. Så vi - jag, söta flickornas pappa och "A" - har sagt att den som går ner mest till påsk, i % av ursprungsvikten på nyårsafton, vinner vadslagningen och förlorarna ska betala vinnarens SPA-vistelse. Alla i CBV får ju givetvis åka med och ha en skön och avkopplande vistelse även om man inte deltagit i vadslagningen. Inte helt fel och jag har bestämt att jag INTE ska förlora =) Kylskåpet är numera förvandlat till lättare produkter och jag har gjort upp en ordentlig plan för hur jag ska klara av detta...


Kommentarer
Postat av: Tina

Gud vilken kul tävling! Hejjar på dig!

2010-01-22 @ 08:14:56
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0