Redan kört!

Då var nyårslöftet redan brutit. Att skriva här varje dag... Glömde bort det igår! Fast jag skyller på en dålig dag som började med hemsk migrän som inte släppte förrän på eftermiddan efter ett antal piller. Sen hällde jag cornflakes i kaffet med sista mjölken jag sparat just för att ha i morgonkaffet! *suck* Så det blev till att dricka svart kaffe. Men det gick ju det också. Sen behandlade jag 2 hästar också på eftermiddan. Det gick jättebra. Den ena hästen är bara såååå underbart snäll och mysig trots ganska stora problem. Och den andra hade gjort enorma framsteg - äntligen! Var lite orolig att jag fokuserat på fel muskelgrupper men antagligen har jag haft helt rätt teori om behandlingsutförandet. Nu har ju ägaren fått uppgifter också och dessa hade hon följt så gott hon kunde. Man blir glad när de sköter sig som de ska =)

Idag har Jazz fått spåra lite. Ett ganska kort spår på kanske 70 meter eller så, eftersom han inte gjort det på länge. Men jag tyckte att han var lite gnällig och tänkte att han ville göra något kul i det faktiskt underbara vinterväder vi har idag! Shit va stark han är!!! Han skulle kunna dra omkull vem som helst och jag måste nog ha andra handskar nästa gång som griper bättre om linan. Svårt att få grepp med skorna också när underlaget är lite halt. Han tappade focus lite när mina spår korsade rävens och gick på det i stället. Men med lite påkallning, inkallning och visning av "riktigt spår" gick det ganska bra igen. Men inte helt med näsan i backen som han brukar. Han hittade inte heller korven i toarullen jag lagt vid slutet utan fick leta lite. Har kommit på att han använder ögon och öron mer än vad han använder näsan jämfört med förr. Han nyser också en del, är lite snorig och skakar lite på huvudet ibland. En liten förkylning kanske. Eller hemska noskvalster??

Får kolla med veterinären imorgon när vi ska dit för nya prover igen och få lite anabola! Han har också lite ont i ryggen vilket säkert förklaras med övervikten och hängmagen han bar på ett tag och att han nu börjat träna upp musklerna. Men ska kolla med Staffan också så han kollar på ryggen innan jag bokar tid till kiropraktor/massör. Har försökt massera själv men det blir inte bättre tycker jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0