Då var det år 2009!!

Hoppas att alla hade det bra när vi gick över till ett nytt år - 2009!

Jag hade det i alla fall - eller vi som det är nu för tiden. Firade med min syster och gemensamma vännerna i CBV (invecklat, men det finns de som hört talas om vad detta är för ett sällskap!) Jazz var kopplad inomhus hela kvällen bl.a. på grund av livliga barn men även hundrädda vuxna och allergiker. Han fick snällt ligga ute i hallen när vi åt och det gick över förväntan. Gnydde till lite - morsjuk som han är - men efter lite "shhhyyy:ande" blev han tyst och la sig ner. Han var såklart inte fastbunden mer än just när vi åt, men fick snällt hålla sig till mig resten av kvällen med en del drick- och kisspauser p.g.a. lite nervositet och för det höga kortisonintaget.

Idag är han en "slagen hjälte" eftersom han inte sov en smula alls från kl. 8.30 på morgonen 31 dec 2008 till 01.30 (ca) den 1 jan 2009 när han fick lägga sig i buren i bilen på väg hem! Att det var varmt, mycket ljud, rörelse och nya dofter gjorde det svårt för honom att slappna av. Vi var 9 vuxna och 5 barn. Några nya och några gamla bekanta för Jazz. En av de gamla bekanta som tillhör en av hans absoluta favoriter är vorsten Raffa´s 3 åriga lillmatte E. Hon fick en blöt puss på näsan när de kom och sen mystes det ganska många omgångar under kvällen. De båda låg på Jazz täcke en stund och kramades - Jazz på rygg och E kramade om och kliade honom på bröstet och halsen. Han är så försiktig med henne! Första gången de träffades var Jazz 6 månader och E var då 2½. Eftersom hon är van vid stora hundar är hon inte heller direkt rädd. E satte upp handen mot honom när han skulle hoppa - " NEJ! Jazz" fick han klara besked om från denna lilla underbara varelse. Och sen har det bara klickat! =) Underbart! Kvällen var fantastisk.

En sak till som är underbart är att han inte reagerar alls för skott! TJOHOOOOO!!!! Vi skulle gå en liten kissrunda innan det var dags för reketerna. Då hade några grannar redan tjuvstartat lite. Han tittade upp och jag sa bara lugnt "- det är bara som det åskar!" och så gick vi vidare. Tror såklart inte att han fattade vad jag sa, men mitt lugn och att jag inte brydde mig gjorde det ointressant. Sen att han fick chips och skulle göra "give-me-5" där inne när det sköts som värst var ännu bättre, tyckte han...

Nyårslöften! Ja, jag brukar aldrig ha några såna för jag kan aldrig hålla dom... Men detta året ska Jazz ensamtränas - och det ordentligt! Sen ska jag hålla vikten - gärna gå ner lite till =) och det ska inte va några problem med den energin Jazz har. Det är bara att hänga på... Sen har jag ett löfte till, till mig själv och det är att träffa en man som vill leva tillsammans med mig och dela det liv jag lever och älska mig för den jag är!

Kommentarer
Postat av: Catja

Ett gott nytt, vännen! Jazz e duktig han å inte rädd för skott... Det upptäckte jag att Freddy inte heller är när en dum jävel lade en raket på marken å siktade rakt på oss dagen innan nyår. Han reagerade inte ens, men jag blev skitskraj... Farligt ju för helskotta!! Killen med tändaren fick sig en riktig avhyvling ska du veta! "Catja Style"! haha



Puss å kram, gullet. Saknar dig!!

2009-01-03 @ 00:09:49
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Annie

Hej Malin!

Gott nytt år! Hoppas vi kan ses lite detta året nu när jag har blivit Kalmarit =) Lite närnare i alla fall... Kramar!

2009-01-04 @ 13:16:59
Postat av: Malin

Till Catja:

Ja, fattar inte riktigt varför de där ynglingarna inte förstår hur farligt det är - på riktigt! Tur att du tog tag i det!! =) Jag saknar dig också... Pussen och Kramen



Till Annie:

Gott nytt själv och TACK för korten jag fick... för lääääängesen. Jag blev jätteglad! Vilket bra minne du har =) Så du har flyttat till Kalmar du. Har du fått jobb? Vad i så fall? Saknar dig massor!

//Kramar

2009-01-05 @ 10:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0