Tjohooo!!

Äntligen är hans värden i balans!

Natrium ligger bra. Kalium ligger bra. Kvoten är perfekt!! 33,4. Alltså är salterna rätt nu för hans lilla hjärta och för blodomloppet. Cellerna har nu de salter de behöver (med den nivå av mediciner han får idag) för att hålla rätt osmos och kan leva ganska normalt =) Så nu kan pälsen få chans att växa tillbaka. Jag behöver inte heller oroa mig för att han ska kollapsa när vi är ute på långpromenad... Superskönt!

Kortisolet var mätbart och låg på 102,1. Lite lågt men vi ska hålla här för att se om binjurarna kan sätta igång att producera igen av sig själv. Om det finns lite frisk vävnad kvar kan denna med feedback hypofys/binjure (genom att ligga i underkant av behovet) sätta igång att föröka sig och producera en del kortisol igen... Mättar man behovet blockeras feedbacken helt och ligger man för lågt får inte cellerna chans att föröka sig utan blir utmattade istället. Vi hoppas självklart på att vävnaden kan återhämta sig till en del i alla fall och vi ska ha koll på om kortisolvärdet ökar, för då ska vi minska - sakta men säkert - på kortisonmedicinen. Känns jättebra nu och Jazz är helt underbar!

Fortfarande är det lång väg kvar innan "allt är klart" på grund av att kroppen kommer ställa om sig efter hand som tiden går. Men, har vi klarat oss igenom detta - så fixar vi allt! =) Man kan ju säga att vi nu är stammisar hos Staffan på Gamlegårds Djurklinik...

Kommentarer
Postat av: Ida E

Hej svejs! Ååh va kul att höra att det börjar ordna upp sig med alla sjukdommar och andra besvär! Härligt! Har ni det bra i Skåne annars? Hur går det med exjobbet?



Kram Ida

2009-03-02 @ 10:05:31
Postat av: Madde

Hej.

Gud vad roligt att värdena är bra! riktigt skoj att läsa.

Hoppas allt är bra annars.

/madde

2009-03-02 @ 19:11:10
URL: http://colt.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Hej på er båda!

Ja, jag är överlycklig att ha en "frisk" Jazz. Och framför allt måste det vara så skönt för honom!! Att han får gå på medicin resten av livet är inte konstigare än att vi tar en vitaminpilla eller två om dagen. Lite mer päls hade inte skadat bara... ganska "uttussat" på kroppen just nu. Tur att det finns täcke så lille nakenhunden inte fryser när det är kallt och blåsigt =)

Har äntligen spårat i helgen (både lördag och söndag) och han blev alldeles ivrig och till sig när jag tog fram selen... Skitduktig och klarade hela rundan båda gångerna. Bättre än jag, för jag hade markerat dåligt på söndagen och visste inte var vi skulle gå - men det visste Jazz! Mitt lilla älskade hjärta!

Annars går det tyvärr ganska långsamt fram med allt annat... Men det får ta den tid det tar helt enkelt.

Kram på er!!

2009-03-02 @ 21:07:37
Postat av: Emelie

hejhej Malin!! Va kul att du tittade förbi min blogg.. brukar titta in hos dig med ibland.. allt bra me dig? Det är min kusin som ska döpa sin lilla dotter. De bor i Hammenhög.. Hittar du på nuförrtiden? kram kram!

2009-03-03 @ 18:54:28
URL: http://emelieparstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0