En morgon med Jazz!

" - Du matte, det är dags nu. HALLÅÅÅÅ VAAAAKNA. Åh, att hon inte fattar att det är bråttom! Skynda dig! Bäst att jag lägger mig på henne för då kan hon inte missa att jag är här i sängen. Puss puss, godmorgon ögat! Såja, nu är hon vaken. Ja, klia där en stund. Jätteskönt - hårdare, med naglarna, ordentligt.

Näää vi har inte tid till det här längre. Upp med dig nu... Här är det, matte. Jag vet. I kylskåpet! Godis direkt på morgonen. MUMS! Sen vad det är hon pillar i för vita saker vet jag inte. Det jag vet är att det tar sån himla tid *suck*. Men jag mår som en prins en stund efter jag ätit morgongodiset. Jätteskönt! Sen ska hon göra en massa saker till innan jag får komma ut. Vet inte vad hon gör där inne i det lilla rummet där jag duschar ibland, för hon stänger dörren. NU, är hon visst klar och äntligen får jag komma ut! Åhhhh, himmel va skönt att få kissa.

Här har det varit någon matte! Tror att jag måste lukta jättenoga. Är det Kimber? Nja, jag är inte helt säker. Får nog kissa lite här för säkerhets skull. Oj, nu trycker det på. Måste springa lite. Vilket håll ska vi? Vänster, höger, vänster, höger? Äh, jag tar höger för hon verkar inte så uppmärksam. Hon kommer väl? Jaha, rakt fram går matte! Och så säger hon inget... Här springer jag och tror att hon är med mig. Hon pratar om något om att jag är med henne. Va? Ska det va så?

Ängen. Okej, här har den konstiga hunden varit som luktar så himla illa. Räv säger matte att det är. Sen är det spår av de där små bruna djuren som springer så himla snabbt. Har försökt springa ifatt några men det går inte. Här blir bra. Nä, någon annan har varit här före mig. Här då? Nähä, inte högt nog. Men nu får det bli bra här. En liten grästuva här uppe på backen. Här matte! Tror att jag väljer denna platsen. Väntar du på mig?? 

Oj, va lätt jag blev. Ser du så snabbt jag kan springa? Här! Ser du? Ser du hur jag springer? Nu får vi skynda oss hem. Du får inte stanna någonstans nu. Jag är vrålhungrig! Här kan vi gå. Det är närmre hem! HÄR! Näha, vi ska tvunget gå hela vägen idag också. Jag som är så hungrig nu. Nu är vi snart hemma. Får jag springa hem nu? Tack. Det kanske finns några fåglar i buskarna där borta som jag kan jaga så länge... Dörren. Öppna dörren! Skynda dig. Förstår inte vad det är som tar sån tid i köket heller. Ge mig min mat! Japp, nu får jag den. Gott! Sen blir det efterrätt. Alltid en bit torkad nötvom. Superdupergott... Men, snart ska matte plocka fram osten. Det är skitgott! Brukar ju få en bit eller så. Men något jag inte fattar är när matte säger att det är slut. Vadå slut? Det är ju hur mycket som helst kvar. Jag kan äta det också... Utan problem! "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0