GOD FORTSÄTTNING!

Hej på er alla läsare och GOD FORTSÄTTNING på julen!

Ja, jag har varit mycket dålig på att uppdatera bloggen men jag har haft fullt upp med en massa annat (läs: jobb och x-jobb) och så ville jag pausa lite p.g.a. allt tjafs som skrevs både på min och på Jazz uppfödares blogg. Men det är roligt att se att det fortfarande är de som går in på sidan och vill läsa! Jag ska försöka bättra på mig. Kanske ett nyårslöfte? Att skriva lite varje dag... *hmmm*

I vilket fall så mår Jazz under alla omständigheter riktigt bra nu =) Han har energi som heter duga *hihi*. Dessutom får han anabola sterioder varannan vecka för att bl.a. snabba på tillväxten av pälsen, muskelsättning och stärka tänderna som har fått ta lite stryk av sjukdomar och mediciner. Han är stark som en oxe och har fått riktigt fina muskler, och så har han gått ner i vikt nu och ser ut som en helt normal riesen. I kroppen då - för normalt är ju inte riesen nakna. Han är en liten kille - och när jag mätte honom härom dagen tyckte jag att han bara var 63 cm hög (!). Har ju alltid trott att han var 64,5. Får kolla om veterinären har en riktig mätsticka nästa gång vi ska dit. Vikten låg senast på 37,8 kg. Enligt rasstandard ska de vara mellan 60-70 cm höga och väga mellan 35-45 kg och det skiljer sig inte mellan tikar och hanar. Tycker han ligger ganska bra nu fast han han gott få lite mer muskelmassa. Men det är ju inte så lätt med de sjukdomar han har. Så länge han bara är lycklig och har aptit - både vad gäller mat och på livet!!! Och DET har han...

Även detta året älskade han snön som kom och gick på bara några dagar... Det riktigt lyste i hans ögon när vi kom ut första morgonen och det var helt vitt. Han tittade på mig och frågade ivrigt: - Ser du matte??? SER DU??? Sen hoppade han runt som en tok, skällde så att hela kvarteret vaknade, satte näsan i marken och satte fart på benen och gjorde spår som en gris *hihi*. Skägget var inte svart längre utan alldeles vitt. Han fick syn på en jättedriva med lössnö. Och hela han blev helvild! Sprang fram och tillbaks och tyckte att det tog jättelång tid innan jag kom fram till den. Han frågade om inte jag också skulle hoppa i den. Men, nej tack! - Får jag??? sa Jazz och tog ett riktigt kängruhopp rakt ner och nästan försvann. Upp kom han lika fort och sprang en bit bort för att ta världens fart igen för att göra om allt en gång till.

Han är en riktig vildhjärna och jag får mig många skratt varje dag. Kan inte säga att han är ouppfostrad för han är ganska duktig och sköter sig mer än väl (oftast). MEN han har sååååå kort minne och glömmer bort fruktansvärt snabbt. Sen är han ju bortskämd! Och det gör ju sitt. Vissa saker jobbar jag dock på varje dag och det är hans enerverande skällande i tid och otid och hoppande när han blir glad. Och att han VISST INTE känner alla, vilket han tror. Inte så uppskattat av alla kan jag berätta...

Annars är pälsen på gång men det går sakta. Benen och undersidan på svansen är numera riktigt svarta och lurviga igen =) Han har fått lite under hakan/halsen också. Och inuti öronen av alla ställen. Sen sitter det små små tussar lite här och där. Resten av kroppen är det lite sämre med för där går det saaaaakta. Men nu är det bara pälsen som fattas för att han ska se normal ut. Hade han haft den hade ingen kunnat gissat att han ens är/har varit så sjuk som han faktiskt varit!

Jag och Jazz vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och ett fantastiskt 2010!


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, han verkar vara en så levnadsglad liten krabat! Hoppas pälsen skyndar på lite så att han kan snöa ner hela sig och inte bara skägget. ;)



Gott Nytt År till er båda!



Ps. Du var himlans fin på balen.

2009-12-29 @ 11:18:52
URL: http://someoneelise.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tackar så mycket Karin för de fina orden =)

2010-01-01 @ 14:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0