Viktuppgång och viktnergång!

Idag är Jazz 14 veckor och 3 dagar gammal! När jag fick hem det lilla livet glömde jag bort att väga honom, men jag gissar att han vägde ca 12 kilo. Idag väger han15 kg. Så det kan stämma rättså bra med att han ska GÅ UPP ungefär 1 kg/vecka.... Han är fin i sin kropp och helt lagom. Eftersom vi är ute och rör på oss mycket finns det inte så mycket valpfett kvar, men aptiten är god och har verkar må alldeles utmärkt!

JAG däremot har GÅTT NER 5 kg på samma tid! =) Det var behövligt och några kilo till är inte helt fel. Att vara ute i skog och mark, backe upp och backe ner, några gånger per dag behövdes verkligen för min del. Och den backe jag flåsade mest i på vår första promenad går som en dans idag - nästan i alla fall. Sen gör ju all lek och dragkamp sitt också för armmusklerna, vilket underlättar i mitt jobb. Jag börjar också känna lite på kläderna att de inte sitter så tajt längre *fniss*. Så när Jazz slutar bitas och jag nått en bra trivselvikt blir det nog en shoppingtur till Skånes huvudstad - Malmö!

Jazz har inte blivit rädd för någonting än. Han har mött och tittat på skogsmaskiner, gräsklippare, röjare, lastare, rullstolar, bussar, lastbilar och uppflygande fasaner och duvor! Så, jag hoppas att det fortsätter såhär. Han är också mycket social vilket tyvärr inte alltid är till en fördel... Jag vill ju inte att han ska springa fram till allt och alla - men det tycker han att man måste. Vi jobbar på detta och tyvärr ser jag inte så många framsteg här än. Glömmer nog bort ibland att han bara är en liten valp. Det är lätt att ställa för höga krav! Därför berömmer jag mycket när han gör rätt och tjatar inte när han gör fel.

Igår (lördag) hade jag hundpassning! Min kära syster var här mellan 10 och 16 när jag jobbade. Vi var nere på stranden på kvällen och Jazz tyckte det var jättekul. Han älskar sand! =) Havet var väldigt stort tyckte han och han skällde på vågorna till en början, men efter ett tag vågade han sig ner med näsan och framtassarna. Tror att han blir ett riktigt vattendjur för han tyckte det var helt okej att bli schamponerad i badrummet och vattna blommorna är urkul! 

Lite bilder från veckan som gått...
Bästisen - tycker Jazz! =)           Sista kortet är när han har fångat sin bästa lekis! En boll på ett snöre... TJOHOOOOO

Kommentarer
Postat av: Anna Hernsell

Gtattis till viktnedgången:D Kul och följa dig o lilla Jazz! Du får blogga lite oftare.

2008-05-20 @ 17:31:03
Postat av: Malin

Hej Anna! Va kul att du är här inne och kollar lite =)

Mmmm jag tänkte först skriva lite varje dag om vad som hänt. Men, det tar ju sånt tid?!?!? Inte bara bloggen - utan lille svarte lurvige mister valp! Och allt annan jag måste hinna med... Men jag ska försöka bättra mig!

Kram på dig

2008-05-21 @ 10:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0