2 veckor som hundägare =)

Tiden den går och Jazz växer så det knakar! På torsdag har han uppnått en ålder på 14 veckor...

Han är en fantastisk hund. Har kissat inne 3 gånger och det var första veckan jag hade honom. En gång på natten och 2 gånger dagtid och hade jag bara tänkt lite =) så hade det gjorts ute. Nu sover han hela natten utan att gå ut och i sin egen säng. Han tjatade rättså mycket om att få komma upp i min säng första veckan jag hade honom men fattade ganska snabbt att det inte var lönt.

Kopplet går han hyfsat fint i, även om det inte alltid är på vänster sida eller intill mig... Vi jobbar på det! Ibland glömmer han bort att jag finns för att han går med näsan i marken hela tiden eller kollar in alla konstiga saker. Då släpper jag bara kopplet och går och gömmer mig bakom ett träd. Det är både nyttigt och kul för honom att söka upp mig och han är mycket duktig.

Han förstår inte riktigt att Kimber med familj och deras tomt inte tillhör oss. För så fort han kan och får möjlighet sticker han dit för att busa. Annars är han duktig och håller sig på tomten men börjar släppa taget lite om mig nu och vågar gå ut själv - en liten stund i alla fall.

Godis är gott och Kimbers husse har lärt honom att köttbullar är delikatess. Men det får man bara när man tränar och är duktig. Så, nu kan han sitt, ligg, vänta och nästan stå. Men han är väldigt otålig så han har lite saker för sig som inte riktigt är acceptabelt... Han skäller, hoppar och bits väldigt hårt och mycket när han är jättetrött. Annars är han väl som valpar i allmänhet skulle jag tro.

Om två veckor börjar vi på valpkurs vilket jag tror är viktigt för oss båda! Så, jag har köpt en bur som han åker i och det går jättebra. Det har blivit en del bilåkande redan med bl.a. ensamträning vid affären. Solskydd till bakrutorna blev med mönster av sköldpaddor, som jag köpte på macken i Hammenhög. Kanske inte de bästa - men bättre än inget alls! Får nog fixa till riktigt solskydd... till bakrutan i alla fall!

       

Kommentarer
Postat av: Lina H

ÅÅH Malin, han är ju alldeles URSÖT! Åh vilken gosing!! Kul att höra att det går bra för er! Hoppas jag kan ta mej till din sida Skåne i sommar och hälsa på lite!! Kram Lina H

2008-05-13 @ 11:35:40
Postat av: Malin

Ja Lina, visst är han URSÖT =) Självklart är du välkommen till den här sidan - den bästa också för den delen *fniss*.

2008-05-13 @ 13:20:37
Postat av: Ida E

Hej Malin! Vilken änglahund du verkar ha! Så himla söt! och så duktig! Själv tragglade vi rumsrenhet ganska länge.. Men det är ju längesen nu och man glömmer fort det tråkiga och minns bara det roliga. Ta till vara tiden, de växer fooort vill jag lova! Hoppas vi kan ses något i sommar, jag är ju i "krokarna" så att säga. Ha det gott och lycka till!

2008-05-14 @ 06:40:09
Postat av: Malin

Ja du Ida! Visst är han duktig... Men jag har förstått att det kommer en trotsperiod om några veckor. Så, jag får väl se hur det går då. Klart att vi ska kunna få ihop en liten träff i sommar. Det hade varit jättekul! =) Kram på dig och lycka till med ditt jobb och som SKÅNING!

2008-05-14 @ 19:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0