Operation...

...igen! *suck* Nu är det så att han snart inte kan stänga munnen och då inte heller tugga sin mat.

De nedre hörntänderna växer rakt upp innanför hörntänderna i ovankäken. Så på torsdag eftermiddag ska vi till veterinär Staffan i Skivarp igen, för operation. Är så himla trött på alla sjukdomar och konstigheter nu, så det känns som om jag snart lika bra kan ge upp hoppet om en frisk och sund hund... fattas bara att höfterna sen inte heller är någon höjdare.
(Är rättså nära gråten nu faktiskt och allt jag jobbar för med Jazz känns totalt hopplöst när det bara dyker upp mer och fler saker, problem och fel)

Jazz gener är ju då inte de bästa man kan ha och jag hoppas att de inte går vidare på något håll - inte hos kullsyskon, föräldrar eller släktingar till dessa. Fast det kanske är för mycket begärt?? Vill bara inte att någon annan ska behöva gå igenom det jag gjort när det kanske kan stoppas inom aveln. Jag anser att det inte bara är en engångsföreteelse att just min valp är dålig och att det aldrig kommer hända någon annan med samma ursprung...

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej, upptäckte din blogg igår. Visste inte att du skaffat hund! Stackare som verkar fått en halvtrasig sådan! Det bra borde väl dock överväga det dåliga hoppas jag!

Kram

2008-07-15 @ 08:10:13
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Catja

Hey vännen...

Usch vad tråkigt att det här med tänderna inte var nå' bra. :(

Hoppas verkligen att denna episod sätter punkt för lillkillens krassliga historia så här långt och att han får vara frisk framöver! Pussa honom från mig!



Kram!

2008-07-15 @ 11:26:35
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Malin

Tina: jag visste inte heller att du hade en blogg =) Och ja, det finns bra saker också som att lydnadsträningen här hemma går jättebra... eller bättre i alla fall. Jag tycker bara att det är orättvist och taskigt att Jazz inte får vara en frisk och normal valp!



Catja: nu får det vara NOG med krassligheter!!! Tycker vi bestämmer det tillsammans - NU =)

Jag ska ge honom en puss och bamsekram från dig. Han tycker på riktigt att det är sååå mysigt att kela...

2008-07-15 @ 12:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0