Tid för återbesök...

... har jag och Jazz äntligen fått den 19 augusti klockan 14.00 då Staffan är tillbaka.

För nu har provsvaren kommit. Min veterinär har semester och har inte hunnit titta på dom än, men jag pratade med sköterskan/receptionisten idag och listan på saker han inte tål är låååång. Jag har fått reda på några saker han tål att äta i alla fall och det är tyvärr inte så mycket. Men jag får ju mer information av veterinären om 2 veckor hur jag ska gå tillväga. Det är ju såklart en massa annat också han inte tål som olika pollen, växter och gräs, kvalster och mögel. Men en fullständig lista får jag snart... Inte konstigt att han beter sig annorlunda och är jättejobbig. Det kliar ju överallt i näsan, ögonen och pälsen och ont i magen har han. Jag vet själv - är glutenintolerant - och äter man något man inte tål gör det ont som f*n.

Hade ett halvstryp på honom i 2 veckor men det gick inte alls längre. Tappade pälsen på halsen och kliade sig som bara den. Fick röda små utslag och inte bara på halsen utan även i jumskarna. Tog bort halsbandet och bytte till det gamla igen av nylon, utan knäppe som ligger emot. Utslagen är nästan borta redan och kliandet har avstannat - det ÄR alltså även nickelallergi! Så nu har jag beställt halsband med mässingsdetaljer i stället, för de är nickelfria. Han är så himla stark nu så jag kan inte ha ett vanligt halsband på honom när vi är ute och promenerar. Jag hinner inte riktigt med i svängarna alltid... han är såååå himla snabb. Så, tyvärr får det bli ett mindre snällt halsband. Det låter som om han är "överallt och ingenstans" men oftast går han jättefint vid min sida - utan att jag håller in kopplet. Lockande föremål är barn, fåglar, kaniner, bilar och andra hundar. Ja, vi tränar och tränar...

Jazz är väldigt dålig i magen idag. Så vi är hemma och går ut ofta för att göra behov när det trycker på. Tror inte att vi kan åka på träningen ikväll... Tråkigt tycker jag! För vi behöver det!!! Vet inte varför han blivit det. Han har ätit precis som vanligt men har väl fått i sig något på en liten promenad under gårdagen?

Ja, och tänderna - eller vänster hörntand. Tror inte att det var tillräckligt med att bara bränna vävnad. För tanden går upp emot tandköttet och trycker på. Inte så det blivit "någon grop" än men om inte käken breddar sig snart så blir det. Åh, dessa operationer och veterinärbesök. Hoppas att det klarar sig tills jag ska dit den 19. Får kolla med Staffan hur vi ska göra då... Tycker faktiskt att han ser lite sned ut i underkäken så att käkarna inte "passar ihop" riktigt. Hmmmm...

Kommit på att jag tar för lite foton också. Måste lära mig att ta fram kameran oftare. Har den alltid med mig i handväskan men alltid när det är något kul så är det över när kameran äntligen är på plats *suck*. Bättring!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej,

Har i det Skånska tråkvädret läst historien om dig och din bedårande vovve =) Vilken resa!! Hoppas att allting löser sig till det bästa och att återbesöket går bra. Jobbigt med allergi... Är det något som kan bli bättre när han blir äldre? Stort grattis till din viktnedgång, är riktigt imponerad!!

Ta hand om er!

Många kramar

2008-08-06 @ 14:49:29
Postat av: Malin

Jasså du har också kommit hit till min blogg =) Va kul!!! Och tack - jag är själv ganska imponerad att kilona bara rasat. Men det är nog den Skånska luften! Eller vad tror du?



Graden av allergin och om det kan växa bort vet jag inte mycket om, förrän jag träffat veterinären. Denna eviga väntan! Men jag tror själv att det blir specialmat och behandling resten av livet för min Jazz. Men, nu vet jag att jag inte varit tokig hela tiden - utan det har ju varit "många fel" på min lille plutt... Ett måndagsexemplar helt enkelt. Men ett fantastiskt underbart sådant - i alla fall största delen av dygnet ;)



Kram tillbaks!

2008-08-06 @ 18:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0